Hyppää pilateksen maailmaan kotonasi

Hyppää pilateksen maailmaan kotonasi

Ammattilaisten mukaan säännölliset pilates-treenit voivat parantaa ryhtiä, kiinteyttää lihaksia, tukea tasapainoa ja nivelten liikkuvuutta sekä lievittää stressiä ja jännitystä. Tämä laji myös kehittää koko kehon voimaa ja joustavuutta ja auttaa myös vähentämään loukkaantumisriskiä.Pilateksella on siis monia etuja. Ja, mikä parasta – pilatesliikkeitä on varsin helppo tehdä kotonakin. Voit tehdä niitä vaikka aamuisin ennen työpäivän aloittamista, tai lounastunnilla, jos työskentelet etänä. Tarvitset vain jooga- tai pilatesmaton, ja mukavat vaatteet. Tässä muutamia vinkkejä tehokkaaseen pilates-treenin kotona.

Etsi hyvin tehtyjä pilates-videoita netistä ja opettele pilateksen perusteet. Yritä löytää hyvä opettaja vaikkapa YouTubesta. Videoita on nykyään varsin paljon ja on tärkeää, että valitset juuri itsellesi sopivan videon ja pilates-opettajan. Kokenut opettaja on välttämätön, jotta saisit oikean johdannon pilateksen perusteisiin. Kokenut opettaja voi näyttää, miltä kukin liike näyttää ja miten kukin liike ja venytys tehdään oikeaoppisesti.

 

Kärsivällisyys on valttia

Yritä olla kärsivällinen ja realistinen, ja ajattele positiivisesti. Alussa saatat unelmoida saavuttavasi lihaksikkaan ja kiinteän pilateskehon, mikä on tietenkin kiva juttu, mutta älä anna sen syödä motivaatiotasi kun huomaat, että tuloksia ei tulekaan ihan heti. Positiivinen suhtautumistapa on tärkeää. Ole rehellinen itsellesi kehosi vahvuuksista, heikkouksista ja tarpeista ja pyydä tarpeen tullen muilta apua realististen tavoitteiden saavuttamiseksi.

Pilates-ohjelman tulokset syntyvät jatkuvan treenaamisen seurauksena. Sinun on oltava kärsivällinen ja treenattava säännöllisesti tavoitteidesi saavuttamiseksi. Mitä vaikeampi liike, sitä tehokkaampi se yleensä on, eli ole kärsivällinen ja sinnikäs.

Älä myöskään laita kehoasi liian koville. Kipu ei missään nimessä kuulu pilatekseen  ja jos huomaat jonkin liikkeen tuottavan kipua, tulisi sinun lopettaa liikkeen tekeminen välittömästi. Muuten voit loukkaantua. Kuuntele kehoasi huolellisesti.

Etsi itsellesi jokapäiväisessä elämässä toteutettavia harjoituksia ja pilates-liikkeitä ja noudata niitä. Pilates-liikkeet voivat estää vammoja tai selkäkipuja ja torjua yleisten kehon ongelmien aiheuttamia ongelmia, kuten päätteen äärellä istumisen aiheuttamia lihaskramppeja.

Panosta harjoitteluun ja varaa treeneihin tarpeeksi aikaa. Sammuta matkapuhelimesija yritä viettää hiljaista aikaa itsesi kanssa säännöllisesti. Tämä voi auttaa sinua tuntemaan olosi rentoutuneemmaksi ja tasapainoisemmaksi.

 

Raivaa pilates-treeneillesi tilaa sekä aikataulustasi että kotoasi

Raivaa pilates-treeneillesi tilaa kotonasi. Ei ole hyvä, jos joudut tekemään liikkeitä roinaisessa ympäristössä. Ei ole hyvä, jos huoneesi on täynnä tavaraa ja joudut aina raivaamaan treeneillesi tilaa ennen pilatesliikkeiden tekemistä. Pahimmassa tapauksessa tulet tuntemaan ahdistusta ja todennäköisesti jopa lopettamaan harjoittamisen. Pilatekseen kuuluu tilavamman mielentilan kehittäminen, ja sinua ympäröivä fyysinen tila on olennainen osa tätä kehitystä ja kasvua. Yritä luoda kotiisi avoin ja siisti paikka, jossa sinun on helppo ja vaivaton tehdä pilatesliikkeitä.

Luo itsellesi sopiva ohjelma. On hyödyllistä, että sinulla on rutiini, koska se on helpompi muistaa ja koska voit tuntea ja mitata edistymistäsi siinä. Suosittelemme, että valitset kolme harjoitusta liikkuvuutta varten ja kolme voimaa varten. Varaa liikkeiden tekemiseen tunti.

Äläkä koskaan kiirehdi: nauti jokaisen liikkeen tekemisestä, äläkä hoppuile. Mitä hitaammin teet kunkin liikkeen, sitä tehokkaampi se on ja sitä paremmin pystyt kuuntelemaan kehoasi.

Pilates on kuin hidas, virtaava treeni: sen nopeuttaminen ei tee siitä yhtään parempaa. Mitä enemmän käytät aikaa liikkeiden tekemiseen, sitä todennäköisemmin sen haastavuus ja tehokkuus kasvaa. Älä myöskään häiritse treeniäsi nopeatempoisella jumputusmusiikilla.

Jos välttämättä haluat musiikkia, valitse rauhoittavaa ja hidastempoista musiikkia.

Entä kuinka sitten rentoutua pilates-session jälkeen? Myös kasinopelien pelaaminen on varsin rentouttava tapa viettää aikaa. Kasinoepelejä voi nykyään pelata missä ja milloin tahansa.  Kaipaatko apua kasinopelien valitsemisen kanssa? Netcasino.fi voi auttaa sinua. Hauskoja ja rentouttavia pilates- ja pelihetkiä!

Comments Off
×